woensdag 8 december 2010

In herinnering John Lennon 1980 - 2010


Deze twee aquarellen maakte ik ( Hanny) van John lennon  in de afgelopen jaren. Ik wilde ze hier graag nog eens laten zienVooral als eerbetoon aan een groot artiest. Een man die ooit deel uit maakte van The Beatles. De grootste popgroep aller tijden waar ik een groot fan van ben.Vandaag is het 30 jaar geleden dat John Lennon in New York is vermoord.De wereld was in shock. Ook vandaag word er over de hele wereld weer stilgestaan bij zijn dood! Ik doe dat ook. Ik herinner me die dag nog als gisteren S'morgens om 7 uur op de rand van mijn bed, radio aan en ik luisterder verbijsterd naar het nieuws Dit kon niet waar zijn, hoorde ik het wel goed. Ik was volledig van de kaart en huilde tranen met tuiten. Iedereen maakte zich zorgen om me, want ik was op dat moment hoog zwanger. Ik was zo van slag dat iedereen maar riep straks komt de baby hou je rustig en kalm. Gelukkig is dat niet gebeurt en bleef de baby netjes op zijn plaats. Maar het toont wel aan wat een invloed deze moord op mij had! Zo kan ik nog uren door vertellen over dat gevoel wat ik 30 jaar geleden had. Ook vandaag voel ik weer hetzelfde als ik opsta. Ik voel een traan en denk met weemoed terug. Ik wilde  dit voor mij speciale moment hier toch even neer schrijven. Misschien willen jullie hier reageren, gedeelde smart is halve smart . Om zo John Lennon te eren voor wat hij en zijn groep The Beatles voor de popmuziek en voor iedereen op deze wereld heeft betekend. alvast bedankt voor jullie reacties


groetjes Hanny.

13 reacties:

TV Factor zei

Ja, en die baby dat was ik. En het is allemaal goed gekomen gelukkig ;-) Blijf hem herinneren zoals hij was. Sterkte vandaag!!

Liefs Charlene.

Bea van Ette zei

Hallo Hanny,

Veel sterkte vandaag! Ik kan me het gevoel zo goed voorstellen..., ik had hetzelfde toen ik hoorde dat Elvis was overleden. Gek eigenlijk dat iemand die zo ver van je weg staat, zo'n impact kan hebben....

Maar John Lennon heeft samen met de Beatles natuurlijk ook een gigantische impact gehad op iedereen door hun prachtige muziek!

Groetjes, Bea

Bea van Ette zei

Ohh, vergeet ik nog te zeggen.... mooie schilderijen!!

Janneke zei

Hallo Hanny,

Toen ik vanmorgen de tv aanzette met het nieuws en hoorde dat het 30 jaar geleden was dat hij was vermoord moest ik meteen aan jou denken. Als er iets is wat met The Beatles heeft te maken gaan mijn gedachten meteen naar jou. Ik weet hoe erg je dit alles vind. Het zal voor jou een moelijke dag zijn maar je slaat je er wel doorheen. Je hebt er dan ook 2 hele mooie schilderijen van gemaakt. Recht uit het hart.Prachtig....
Ben in gedachten bij je.

veel liefs,
Janneke

Ineke zei

Hai Hanny
Als grote fan van John moet het vandaag een dag zijn voor jouw met een lach en een traan. Denk aan de mooie muziek die hij heeft gemaakt voor jouw en iedereen!Sterkte er mee!
Je schilderijen zijn erg mooi!!

lieve groet Ineke

Ad Bakker zei

Hoi Hanny,

Mooie schilderijen heb je gemaakt. Het is te zien dat je daar je hart en ziel in gelegd hebt.
Erg mooi. Maar gelukkig hebben we nog platen en CD's waar we met plezier naar hun muziek kunnen luisteren, en misschien een beetje mijmerend aan de leuke dingen kunnen denken vanuit die goede oude tijd. En hopelijk kan je daar wat troost in vinden op deze trieste dag. Ik denk dat je dat wel lukt.

Groetjes,Ad.

Marga van Vliet zei

Hallo Hanny,
Wat een mooie schilderijen heb je gemaakt van je grote favoriet John Lennon.
Denk maar veel aan hem en luister naar zijn muziek. Dan zal voor jou en de vele fans het vandaag draaglijk zijn.

arie de bakker zei

Hoi Hanny,
Weet niet hoe je mail bij mij terecht is gekomen.
Misschien via een contact met mijn lieve lieve, maar helaas overleden broer, die zoooo beatles fan was? (en vooral van John.)
Ik ben ( niet slaan) een rolling stones fan, en....een ook een john lennon fan. Vannacht nachtdienst gehad, en lekker wat john lennon op mijn laptop kunnen draaien. De nieuwe box John Lennon - Gimme Some Truth (4 Disc). Toch weer een paar keer met een brok in mijn keel gezeten. Ik wens je, en iedere fan van John sterkte op deze dag. Voor mij heeft hij een bijzondere plek, en niet alleen omdat ik hierbij met een warm gevoel aan mijn overleden broer mag denken.
groetjes, arie

Barbie zei

Hoi Hanny,

Wat een gevoelsmens ben jij toch! Dat na 30 jaar het nog zo'n impact heeft, dat zegt wat over jouw persoon: Heel trouw en meelevend. Was de hele wereld maar zo als jij!Alleen Hanny, probeer er een positieve draai aan te geven: geniet van de mooie muziek! Sterkte vandaag, en je schilderijen zijn prachtig! Leuk dat ik ze nu ook eens gezien heb!Groetjes van Barbie

jokejk zei

Hoi Hanny

Als ik iets over de Beatles hoort, denk ik gelijk aan jou.
Sterkte vandaag en met Charléne is het goed gekomen.

Lieve gr........Joke

Suus zei

Hallo Hanny,

Ik als moeder weet het nog als de dag van gisteren dat we zo bezorgd om je waren om dat je hoog zwanger was van Charlene.
Maar met jou en Charlene is gelukkig alles goed gekomen.
We hebben er vandaag veel over gepraat, en dat verzacht het een beetje.
Wens je de verdere dag heel veel sterkte.

Lieve Groetjes Ma.

Suhan zei

Hallo allemaal,

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de lieve en hart verwarmende woorden. Ze waren mij tot grote steun. Heb ze uitgeprint om te bewaren bij mijn beatles verzameling.

Liefs hanny

Anoniem zei

hoi lieve Hanny sorry dat ik nu pas reageer maar je weet drukdrukdruk, ik heb wel erg aan je gedacht nadat ik je mail kreeg en dat heeft ook vast gewerkt. het blijft een rotdag, maar er hebben zoveel mensen aan John Lennon gedacht woensdag!!! dikke kus en veel liefs, Sonja

Een reactie posten