dinsdag 14 februari 2012

Valentijnsdag ! 14bebruari 1981.en Nu.

31 jaar terug in de tijd.
Toen kreeg ik deze lieve meid.
Een maand te vroeg werd ze gepland
Ze wilde niet meer wachten in die donkere tent.
De arts zei we gaan een datum prikken heeft u een idee,
ik en je vader zeiden natuurlijk nee.
want een maand te vroeg dat was nogal wat
Daar moesten we toch aan wennen. dus zei de arts neem 14 februari maar
en achteraf was dat een mooi gebaar.
je werd geboren razendsnel
na een uurtje was jij er wel.
iedereen moest rennen en vliegen en je had het erg benauwt.
dus werd je in een couveuse gestouwd
Toen moest ik nog 10 dagen in het ziekenhuis blijven.
nu zouden ze zeggen dat is overdrijven.
bloemen kreeg ik te kust en te keur
vooral veel rood en rozengeur
ook  kreeg ik een glazen hartje met een roos
ik ben het nooit vergeten.
kreeg het van John en andriena zoals je misschien nog wel zal weten.
Ze vertelden het is valentijnsdag
een bijzondere dag die je niet vergeten mag.
Jarenlang kreeg jij op je verjaardag  iets roods met hartjes en met beren
want in die jaren vonden we dat natuurlijk geweldig interesant een valentijns baby met een gouden rand. Jij kreeg na een aantal jaren genoeg van al dat rood en die harten.
je wilde wel eens wat anders. nu jaren later is valentijn weer helemaal hot en liggen de winkels vol met hartjes en beren. En nu je ouder bent kan het jou niet meer zo deren.
Je doet er zelf nu ook aan mee en koop wat leuks voor je vriend
die dat zeker ook verdient.
31 jaar geleden valentijn nog zo bijzonder en nu uitgegroeid tot een nationale dag waar in iedereen elkaar de liefde verklaren mag.
die van mij zal ik nooit vergeten
die mooie valentijnsdag 31 jaar geleden.


 Lieve Charlene
Jij als beheerster van onze site mag ook wel eens in het zonnetje gezet worden. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke dag van. Dikke kus Ma en Pa

6 reacties:

Anoniem zei

Hallo Hanny,

Wat heb je weer een mooi gedicht gemaakt, dat is wel een specialiteit van jou, en ik weet het ook nog als de dag van gisteren, zo klein en nu uitgegroeit tot een lieve zorgzame vrouw.
Wens je nog heel veel fijne jaren samen met Ronald.

Veel liefs van:
Oma Suus.

Bep zei

Hoi CHarlene,

Wat een super mooi gedicht heeft je moeder gemaakt voor jou, ik wil je van harte feliciteren met je verjaardag en een gezellige dag toewensen.

Liefs Bep

Charlene zei

Hallo Ma,

Wat een mooi gedicht heb je weer gemaakt zeg, bedankt!!!
Ja, 31 jaar gaat snel he!?
En Valentijnsdag vind ik nog steeds niks hoor, ha ha.

XxX Charlene

PS: Bep en Oma, bedankt voor je felicitatie!

cisca zei

Hoi Charlene .
Wat heeft je moeder weer een mooi verhaal gemaakt .
Jij hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag .
Nog vele jaren met Ronald
ik wens jullie een fijne dag .
Groetjes Cisca

Anoniem zei

Hoi Charlene!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele gezellige dag met iedereen!

Groetjes,

Anneke

jokejk zei

Hallo Hanny

Wat een bijzonder mooi gedicht.
En ook voor een bijzondere vrouw.

Charléne, we hebben het samen gelezen en ik heb wat meer over je geboorte gehoord op VALENTIJNSDAG..

Lieve gr..Joke

Een reactie posten